Laborvizsgálatok

A modern diagnosztikai eszközök egyik leggyorsabban fejlődő ága a laborvizsgálatok csoportja. Napjainkban már akár egy csepp vér is elegendő tengernyi, magas diagnosztikus értékű információ eléréséhez, melyhez pácienseink klinikánkon elegáns és nyugodt környezetben juthatnak hozzá.

Laborvizsgálati csomagok

Mindenre kiterjedő laborvizsgálati csomagok, a lehető legszélesebb választási lehetőségekkel, beutaló nélkül.

Általános szűrőcsomagok

Az általános szűrőcsomagok célja a betegségek korai felismerése. Ezek a vizsgálatok betekintést adnak szervezetünk állapotára, köztük a szív-és érrendszer, emésztőrendszer, máj,- és vesefunkció, víz- és elektrolit háztartás, illetve a a vér alkotóelemeinek állapotáról kapunk átfogó képet. Amennyiben panaszmentesek vagyunk, évente egyszer ajánlott általános labor szűrővizsgálatot csináltatni, így fel tudunk figyelni az esetleges változásokra a testünkben. Ezeknek a szűrővizsgálatoknak hála sok esetben még korai stádiumban észlelhetőek a hiánytünetek vagy más problémák.

Belgyógyászati csomagok

A belgyógyászati laborvizsgálatok betekintést adnak szervezetünk állapotára, köztük a szív-és érrendszer, emésztőrendszer, máj,- és vesefunkció, víz- és elektrolit háztartás, cukoranyagcsere, illetve a a vér alkotóelemeinek állapotára. Ismert kórképek kontrollálására is szolgálnak, így a betegség nyomon követhető, állapota ennek eredményében gyógyítható vagy az állapotromlás elkerülhető.

Endokrin csomagok

Az endokrin vérvétel rendkívül fontos diagnosztikai eszköz az endokrin rendszer működésének értékelésében. Ez a vizsgálat lehetővé teszi a hormonális egyensúly felmérését, valamint hormonális rendellenességek és betegségek kimutatását. Az eredmények alapján az orvos megfelelő terápiát és kezelési tervet tud kialakítani, segítve a páciens egészségének javítását és az esetleges komplikációk megelőzését. Sok tünet hátterében a hormonrendszer felborulása állhat, mint például a fáradtság, hajhullás, heves szívdobogás érzés, testsúly elmozdulása bármely irányban. Ebben tisztaságában segítenek az endokrin labor csomagok.

Életmód csomagok

Az életmódra vonatkozó vérvétel rendkívül jelentős szerepet játszik az egészségmegőrzésben. A vérből származó információk segítségével az orvosok képesek megállapítani, hogy az egyén életmódja milyen hatást gyakorol a szervezetére. A vérvétel eredményei alapján ajánlást tehetnek életmódváltásra, beleértve az egészségesebb étkezést és a rendszeres testmozgást. Ezáltal segítenek optimalizálni az egészséget és elősegíteni a betegségek megelőzését. A sportolók vérvétele kiemelkedően fontos az optimális teljesítmény és az egészségmonitorozás szempontjából, ez tehát kulcsfontosságú a teljesítmény fokozásában és a sérülések megelőzésében.

Hajhullás csomagok

A hajhullás számos okból következhet be, beleértve a genetikai hajlamot, hormonális változásokat, tápanyaghiányt és stresszt. A hajhullás lehetséges okainak kiderítéséhez és kezeléséhez hasznos a vérvétel. A vérvizsgálat során mérhetőek például a vas-, vitamin- és hormonszintek, amelyek fontos információkat szolgáltathatnak az esetleges tápanyaghiányról vagy hormonális egyensúlyhiányról, amelyek hozzájárulhatnak a hajhulláshoz.

Tumormarker csomagok

A tumormarkerek olyan anyagok vagy molekulák a vérben, vizeletben vagy szövetmintákban, amelyek jelenléte vagy szintje utalhat a daganatos betegségek jelenlétére vagy kockázatára. A rendszeres tumormarker vizsgálatok lehetővé teszik a korai daganatos elváltozások felismerését, még mielőtt a tünetek megjelennének. Ez lehetőséget ad a daganatok korai stádiumú diagnosztizálására és hatékonyabb kezelésére, ezáltal hozzájárulva a daganatok megelőzéséhez és a kedvezőbb prognózis eléréséhez. Fontos azonban megjegyezni, hogy a tumormarker vizsgálatok csak részei a teljes diagnosztikai folyamatnak, és a pozitív eredmények további kivizsgálást és szakorvosi értékelést igényelnek.

Családtervező csomagok

Gyermekvállalás előtt és várandósság alatt a laborszűrés kiemelten fontos a kismama és a baba egészsége szempontjából. A laboratóriumi vizsgálatok lehetővé teszik az orvos számára, hogy a terhesség korai szakaszában azonosítsa az esetleges egészségügyi problémákat vagy kockázati tényezőket. A szűrővizsgálatok ezáltal lehetővé teszik a korai kezelést, a további problémák megelőzését, enyhítését. Ezen kívül hozzájárul a fertőző betegségek korai felismerésében, további kezelésében, így elérve a magzat és kismama védelmét egyaránt.

Részletek

Egész napos vérvétellel kapcsolatos információk

Klinikánkon a laborvizsgálatok egész nap elérhetők. A legmegbízhatóbb eredmények fenntartása miatt viszont ez alól kivétel néhány érték (melyek vétele reggel 7 és 9 óra között javasolt). Továbbá, vannak olyan értékek, melyek 8 óra koplalást igényelnek, viszont levételük történhet a nap bármely időpontjában.

Részletek

Éld át a Zenon Clinic élményt!