Fogcsikorgatás

A fogcsikorgatás számos tünet kialakulásáért felelős, mint például fogkárosodás, állkapocs problémák, fejfájás és izomfájdalom. A kezelés hatására csökken a fogcsikorgatás és az általa okozott károkat és fájdalmat.

Fogcsikorgatás

Miért alakul ki a fogcsikorgatás?

Az esetenkénti fogcsikorgatás - orvosi nevén bruxizmus - általában nem okoz komoly problémát, azonban ha rendszeresen fordul elő, állkapocs ízületi rendellenességek léphetnek fel, veszélyeztetheti a fogak, a fogíny, a rágóizmok és akár néhány csigolya egészségét is.

A fogcsikorgatás leginkább éjszaka, alvás közben fordul elő. Többnyire akaratunktól független, a stresszel vagy szorongással függ össze, ezen kívül a fogak és az állkapocs nem megfelelő anatómiai helyzete idézheti elő. A hiányzó, letört fog, a túl magas tömések, hidak, koronák és prozézisek, a szabálytalan harapás szintén okozhatnak fogcsikorgatást, vagy a már fennálló problémát tovább erősíthetik.

A bruxizmus emellett olyan neurológiai betegségek tünete is lehet, mint például a Huntington-kór vagy a Parkinson-kór. Továbbá pszichiátriai gyógyszerek, például az antidepresszánsok szedése szintén kiválthatja.

Amennyiben a fogcsikorgatás hátterében a nagy rágóizom, az ún. masseter izom gyakori feszítése áll, az további kellemetlen tünetek, így nyak- és fejfájás, migrén okozója lehet, valamint a széles állkapocs esztétikai problémájáért is felelős.

AA masseter izom feszülése miatt kialakult fogcsikorgatás ellen hatékony megoldás a botox injekció, amellyel feloldható a folyamatos izomtenzió, a zavaró tünetek megszűnésével pedig javulhat az életminőség.

A botox, a botulinum toxin közismert neve, ami nem más, mint a Clostridium botulinum baktérium által termelt méreganyag, melynek használata azonban teljesen biztonságos. A botox kis mennyiségben képes blokkolni az ideg-izom közötti ingerület átvitelt, ezáltal a megcélzott izmok összehúzódását.  A kezelés hatására megszűnik a tenziós fej- és nyakfájás.

Mit tehetünk a fogcsikorgatás ellen?

Masseter kezelés

A masseter izom botox kezelésével az izom erős feszítő hatása és volumene csökken, így megakadályozható az állkapocs egészségügyi és esztétikai problémáinak és a fog- és fogínybetegségek, a fogcsikorgatás, valamint a rágóizmok rendellenességeinek kialakulása.

A gyors, gyakorlatilag fájdalommentes beavatkozás során szakemberünk vékony injekciós tűvel, előre megjelölt pontokon juttatja be botulinum toxint a kezelésre szoruló területen. A beavatkozás minimális kellemetlenséggel jár, helyi érzéstelenítés sem szükséges. A masseter kezelés 3-4 hónapig tart és bármennyiszer megismételhető.

Masseter kezelés

Segítünk megszüntetni a fogcsikorgatást!

Foglalj időpontot masseter kezelésre!