Post Covid tünetek

A post-COVID szindróma speciális szűréssel diagnosztizálható, ami több szakember bevonásával kezelhető, mindemellett kiemelt figyelmet szentelünk az immunrendszer specifikus helyreállításának és erősítésének is.

Post Covid tünetek

Milyen tünetekkel jár a post-COVID szindróma?

Magyarországon is jelentősen megemelkedett a COVID-19 fertőzés hosszú távú, ún. post covid tünetektől szenvedő páciensek száma.

Az akut fertőzést követően előfordul, hogy akár 4-6 hét múlva is jelentkeznek bizonyos tünetek. Ilyen lehet a fáradékonyság, a nehézlégzés, a mellkasi fájdalom, a koncentrációs zavarok vagy az álmatlanság. Abban az esetben azonban, ha a panaszok 12 hét elteltével is fennállnak, úgynevezett long-COVID (elhúzódó COVID) vagy post-COVID szindrómáról beszélünk. A probléma nemtől és életkortól függetlenül bárkinél kialakulhat.

Post covid tünetek esetén többnyire szív- és érrendszeri, tüdőgyógyászati, neurológiai szimptómákat és pszichés problémákat tapasztalnak az érintettek. Az előzőekben említetteken túl gyakori a szapora pulzus és a heves szívdobogásérzés, a fejfájás, az izomfájdalom, a szaglás- és ízérzés-vesztés, a fejfájás, a hajhullás, az alvászavarok, a csökkent koncentráció, a memóriazavar, de jelentkezhetnek hallásproblémák, valamint egyeseknél a korai demencia jelei figyelhetők meg.

A post covid tünetek jellemzője, hogy hullámzóan fordulnak elő. Például az egyik nap magát egészségesnek érző páciensnél másnapra komoly fáradtság, láz vagy nehézlégzés léphet fel.

A COVID-19 fertőzés és annak későbbi hatásai több szervrendszert is érinthetnek:

Az akut fertőzés során kialakult tüdőgyulladás károsodást idézhet elő a tüdő léghólyagocskáiban, így a légcserében, hosszú távú légzési nehézségeket okozva.

Gyakori a szívizom károsodása, ami szívelégtelenségek kialakulásához vezethet.

Alvadási és érrendszeri károsodások is megfigyelhetők. A fertőzés növeli a vérrögök keletkezésének kockázatát, ennek nyomán a tüdőembóliás esetek számát, valamint az infarktus és sztrók kialakulását.

A post covi tünetek alapján a szindrómát speciális szűrés igazolhatja. Amennyiben a probléma diagnosztizálásra kerül, a panaszoknak megfelelően történik a gyógykezelés, melynek során több szakember bevonására is szükség lehet. Sor kerülhet pulmonológiai rehabilitációra, a fizikai aktivitás fokozatos bevezetésére és növelésére, szükség esetén a pszichés állapot javulását célzó terápiák alkalmazására. Emésztőrendszeri panaszok esetén dietetikai szakértő bevonása válhat szükségessé. Emellett az immunrendszer erősítése is elengedhetetlen.

Mit tehetünk a post covid tünetek ellen?

Személyre szabott infúziós csomagok

Klinikánkon az immunrendszer erősítésére többféle infúziós csomag is elérhető. Orvosi vitamininfúziós konzultációnk során a páciens problémái és laboreredményei alapján válogatjuk össze a szervezete számára legfontosabb vitaminokat, ásványi anyagokat tartalmazó infúziós kezeléseket. A vitamin infúziós terápiák során a test számára legfontosabb hatóanyagokhoz egyszerre, rendkívül magas dózisban juthat hozzá a szervezet. A nagy dózisú vitaminok és tápanyagok közvetlenül a véráramba jutnak, emiatt a hatóanyagok 100%-osan felszívódnak, hisz az emésztőrendszert teljes mértékben elkerülik. A post covid tünetek és laboreredmények alapján, személyre szabottan összeállított kezelés helyreállítja a szervezet egyensúlyát a COVID-19 fertőzést követően, erősíti az immunrendszert és védelmet biztosít egyéb fertőzések, betegségek ellen.

Személyre szabott infúziós csomagok

Segítünk enyhíteni a post-covid tüneteket.

Foglalj időpontot személyre szabott infúziós kezelésre!