Belgyógyászat

A belgyógyászat az orvoslás egyik legkomplexebb ága, mely átfogóan foglalkozik a belső szervekkel és patológiáikkal. Gyakran a diffúz tünetek, elnyúló panaszok, vagy akár olyan egyszerű jelenségek, mint a hosszan tartó rossz közérzet, vezetnek a felkereséséhez. A belgyógyászati szakterülethez tartozik a szív- és érrendszer, az emésztőrendszer, a légzőszervek, az anyagcsere, a hormonrendszer és a vérképző rendszerek területei.

Belgyógyászat

Belgyógyászati konzultáció

A belgyógyászati konzultáció célja, hogy a szakorvos részletes betekintést nyerjen a páciens tüneteibe, panaszaira és már ismert betegségeibe, ezáltal lehetővé téve további vizsgálatok elvégzését a pontos diagnózis felállításához. Ezután az orvos átfogó és komplex terápiát és megoldást javasolhat a páciens számára, hogy visszaállítsa egészségét és javítsa jólétét.

Műtét előtti belgyógyászati vizsgálat

Legyen szó kisebb vagy nagyobb műtéti beavatkozásról, az a szervezet számára mindig kihívás. Hogy a komplikációk számát minimalizálhassuk, illetve a műtétet végző orvos minden fontos információt megismerhessen pácienséről, műtét előtt elengedhetetlen a belgyógyászati vizsgálat.

EKG készítés és elemzés

Az elektrokardiográfia (EKG) egy belgyógyászati diagnosztikai eljárás, amely a szív elektromos tevékenységét és az esetleges szívritmuszavarokat hivatott feltérképezni. Szakavatott kéz által végzett EKG elemzés számos helyzetben hasznos lehet: sokszor az éves rutinvizsgálat részét képezi, elengedhetetlen jogosítvány készítéséhez és műtétek előtt. Az EKG-készítésben és kiértékelésben jártas orvos számára egy EKG-lelet nyitott könyv: a szív- és érrendszer egészségéről kulcsfontosságú információkat hordoz.

Részletek

Túlsúly és elhízás kivizsgálás és kezelése

Az elhízás napjainkban már népbetegség, a lakosság csaknem ⅔-a küzd túlsúllyal vagy elhízással. Az elhízás kivizsgálás azért is fontos, mert a hátterében komplex folyamatok húzódnak, a szokások, a környezet és egyes betegségek is hozzájárulnak a kialakulásához.

Vérnyomás-beállítás

A vérnyomás-betegség a népesség egyre nagyobb hányadát érinti. Hátterében állhatnak életmód-tényezők, de öröklött hajlam is. A vérnyomás-beállítás során a mai korszerű gyógyszeres kezelésekkel kiválóan kordában tartható a vérnyomás, életmód terápiával pedig helyes vágányba terelhető az egészség haladása.

Részletek

INR vizsgálat, kontroll, terápia módosítás és beállítás

Az INR (International Normalized Ratio) egy egyezményes, nemzetközileg elismert mérőszám a véralvadás leírására. A vérzékenységet, vérrögképződés hajlama deríthető fel használatával. Az INR használatával a világ bármely pontján mérve értelmezhető eredményt kapunk a véralvadás megvizsgálására. Az INR vizsgálat kiemelten fontos, ha a beteg olyan gyógyszereket szed, amelyek befolyásolják a véralvadást, például a véralvadásgátlókat, mint például a warfarin.

Részletek

Ismeretlen eredetű mellkasi, hasi fájdalom kivizsgálás

A szervezet jelzéseire mindig fontos ügyelnünk, hiszen lényeges információkat adnak arról, jó irányba halad-e egészségünk. A A mellkasi fájdalom és hasi fájdalom kivizsgálása kulcsfontosságú a lehetséges egészségügyi problémák azonosításában és kezelésében. A hosszú távon fennálló, vagy hirtelen, de erőteljes fájdalom gyakran lehet tünete komoly betegségeknek, mint például szív- és érrendszeri megbetegedések, gyomor-bélrendszeri zavarok, tüdőproblémák vagy akár veseproblémák.

Részletek

Éld át a Zenon Clinic élmenyt!