2023.11.28. • Bőrgyógyászat

Keloidos heg műtét nélküli kezelése

A legújabb technológiákkal végzett hegkorrekció látványosan növelheti a páciens önbizalmát. A lényeg, hogy lehetőleg a keloidos heget műtét nélkül kezeljük, mert az arra hajlamos pácienseknél a kimetszés akár a keloid kiújulását is elindíthatja.

Elégedett páciens a keloidos heg műtét nélküli eltávolítása után

Mi az a keloidos heg?

A keloidos hegek rendellenes sebgyógyulás és valamilyen genetikai zavar együttes következményei. Ilyenkor a sejtek túl sok kollagént termelnek, ezért a heg szabálytalanul, a bőrből jelentősen kiemelkedve alakul ki.

A gyakran vörös vagy lilás színű, fájdalmat, viszkető és égő érzést okozó csomók bármilyen műtét, sérülés vagy gyulladás után megjelenhetnek. Az arra hajlamos pácienseknél ezt a folyamatot akár egyetlen apró pattanás vagy benőtt szőrtüsző is elindíthatja.

A keloid tünetei gyakran nem állnak meg a seb határainál és kezelés nélkül folyamatosan rosszabbodnak.

A műtét hatása a keloidra

A műtéti hegkorrekció általában egyszerű: a meglévő heg eltávolítása után esztétikusabban, magasabb minőségű öltésekkel, a bőr haladási irányát követve varrják össze a sebet.

Keloid esetében ez a rutinbeavatkozás is nagyon kockázatos, mert az öröklött probléma csaknem 50% eséllyel kiújulhat. Ráadásul az új heg az eredetinél akár jóval nagyobb is lehet.

Éppen ezért általában a sebészi beavatkozásra csak akkor kerül sor, ha a keloidos heg műtét nélkül többféle eljárásban és többszöri próbálkozás után sem javult.

Keloidos heg műtét nélküli eltávolítása Budapesten a Zenon Clinic-nél

Keloidos heg műtét nélkül - Korrekció a legújabb eljárásokkal:

Habár a “csúnya” hegeket teljesen eltüntetni nem lehet, ma már számos kezelés létezik, amely több alkalom után az egészen vastag és vörösen lángoló keloidot is szinte észrevétlenné teszi.

Klinikánkon a szteroid injekciós kezeléssel és a lézeres terápiákkal a szervezet hegképző folyamatait befolyásoljuk, hogy a keloidos heg műtét nélkül és önmagától kezdjen el szebben gyógyulni.

Bizonyos esetekben a fagyasztás, a sugár- és a kompressziós terápia is hatásos lehet, de az egyes módszerek egymással is kombinálhatók. A lényeg, hogy minél hamarabb beavatkozunk, annál esztétikusabb eredmény várható.

A keloidos heg műtét nélküli korrekciójának előnye, hogy

• a lehetséges módszerek közül egyszerűen kiválasztható a páciens életkorához, bőrtípusához és a keloid kiterjedtségéhez passzoló eljárás,
  • a folyamatos kúrával minimalizálható az újabb keloidképződés kockázata,
  • gyorsabb a gyógyulás,
  • az összehasonlíthatóság érdekében a folyamatot fotódokumentációval követjük,
  • a terápiák egymással is kombinálhatók,
  • ezek az eljárások kevésbé befolyásolják a mindennapi munkavégzést.

Olvass bővebben a keloidos heg kezelési módjairól a Zenon Clinic blogban!

Zenon Clinic szteroid injekció a keloidos heg műtét nélküli kezelésére

A tapasztalatok és a friss orvostudományi kutatások alapján a szteroid injekciós kúra az egyik leghatékonyabb eljárás a keloidos heg műtét nélküli eltávolítására.

Az intralézionálisan hegbe juttatott tiamcinolon-acetonid gyulladáscsökkentő hatóanyag a 4-6 hetente végzett kúra során fokozatosan feloldja a felgyülemlett szöveteket. Így a keloidos heg látványosan halványulni, puhulni és laposodni kezd.

A 30 perces kezelés legnagyobb előnye, hogy azonnal enyhíti a keloid viszketését, ezért a fájdalmas elvakarás kockázatát is minimalizálja.

Az igazán látványos eredmény 6-12 hónap múlva, legalább 2-3 alkalom után jelentkezik. A kúra időpontjai az előző alkalom után azonnal, akár kora reggeli, esti vagy szombati időpontra is lefoglalhatók. Így garantáltan nem befolyásolják a napi teendőket és az előre ütemezett heti találkozókat.

A keloidos heg műtét nélkül is bizonyítottan hatékonyan eltávolítható. Találd meg a bőröd igényeinek és az elvárásaidnak megfelelő módszert akár már napokon belül!

Foglalj időpontot Zenon Clinic esztétikai tanácsadásra!