2023.11.22. • Bőrgyógyászat

Fájdalommentes fibróma eltávolítás a tartósan sima bőrért

A változó színű, 1-2 mm-es nyeles bőrkinövések gyakran akár teljesen megváltoztatják a páciens életritmusát és a magáról alkotott képét. A Zenon Clinic fájdalommentes fibróma eltávolítás maximum 30 perc alatt visszaadja a páciens önbizalmát.

Bőrgyógyászati konzultáció a fájdalommentes fibróma eltávolítás előtt

Mikor szükséges a fibrómák eltávolítása?

Növekedés esetén

A puha tapintású fibrómák lassan növekvő bőrelváltozások, amelyeket csak a bőrgyógyász tud 100%-os biztonsággal megkülönböztetni más kinövésektől.

Ha a páciens keménységet vagy gyors növekedést érzékel, azonnal érdemes szakemberhez fordulni, mert a kötőszöveti sejtburjánzás a cukorbetegség másodlagos tünete is lehet.

A fájdalommentes fibróma eltávolítás hatékonyan megelőzi a nagyméretű fibróma okozta fájdalmat, duzzanatot és a bőr alatti felesleges folyadék felgyülemlését is.

Sérülésveszély miatt

A fibrómák alapvetően tünetmentesek, csak akkor fájnak, ha megsérülnek vagy beleakadnak valamibe.

A véletlenül elkapart, ruha vagy ékszer által kidörzsölt fibróma a nyele körül megcsavarodik, ilyenkor begyulladhat és vérezhet is. Ez különösen kellemetlen a melltartó vagy az alsónemű vonalában, ahol folyamatos irritáció éri a bőrnövedéket.

Ezért az érzékeny és/vagy feltűnő helyen lévő fibrómákkal mindenképpen érdemes bőrgyógyászhoz fordulni.

Esztétikai probléma miatt

A fibróma kialakulására egyes páciensek hajlamosabbak, mint mások, nekik akár több száz apró bőrkinövés is megjelenhet a testükön. Ezek általában olyan helyeken alakulnak ki, ahol a bőr gyűrődik vagy ráncosodik.

A fibróma leggyakoribb megjelenési helyei

• a hajlatok,
  • a szemhéjak,
  • a nyak,
  • a mellek alatti bőrfelület.

A fájdalommentes fibróma eltávolítás segítségével megelőzhető, hogy a probléma az önbizalomra is kihasson. A Zenon Clinic Fashion Street-i klinikájáról kilépve a páciens ismét magabiztosabbnak érezheti magát, akár egy-egy új, az addig “problémás” bőrfelületet hangsúlyozó ruhadarabbal is ünnepelhet.

Elégedett páciens fájdalommentes fibróma eltávolítás után

Fájdalommentes fibróma eltávolítás helyi érzéstelenítésben

A fibrómák otthoni kezelésére még nem léteznek hatékony krémek vagy ecsetelők.

Klinikánkon a fájdalommentes fibróma eltávolítás a páciens igényeinek és a bőrnövedék tulajdonságainak megfelelően kiválasztott eljárással történik.

A bőr alá fecskendezett helyi érzéstelenítő még nagyméretű és nagyszámú fibróma esetén is garantálja a páciens kényelmét.

Zenon Clinic kezelések a fibrómák nyom nélküli eltüntetésére:

Fájdalommentes fibróma eltávolítás fagyasztással

Az 5-10 perces folyékony nitrogénes fagyasztás a kötőszöveti sejtek elhalását okozza. A fájdalommentes fibróma eltávolítás után a seb önmegújításba kezd és napokon belül újra hámosodik.

A pillanatnyi érzéskiesés után a páciens azonnal visszatérhet a megszokott életviteléhez, mert a fagyasztás utáni pirosas seb magától, könnyen és rendkívül gyorsan gyógyul.

CO2 lézer - a legújabb szépségfókuszú fibróma kezelés

Ha a páciens több kisméretű fibrómával érkezik, bőrgyógyászunk a leggyorsabb szén-dioxid lézeres eljárást javasolja. Ami akár azonnal, a konzultációt követően elvégezhető.

A CO2 lézer 0,1 mm-es pontossággal állítható, ezért a páciens érzéstelenítés nélkül is csak apró tűszúrásnyi nyomást érzékel a bőrén. Ráadásul a precízen irányított fénynyaláb a 0,5 mm-nél vékonyabb hajszálereket azonnal elzárja, ezért szinte teljesen vérzésmentes is.

A fibróma lézeres eltávolítása ősszel és télen a legoptimálisabb, mert ilyenkor a napsütötte városi túrákról és az önfeledt strandolásról sem kell lemondani.

Fibróma eltávolítása CO2 lézerrel

Forró elektrokauteres “égetés” vagy kimetszés

Az elektrokauteres fájdalommentes fibróma eltávolítás előnye, hogy egyáltalán nem roncsolja a környező egészséges szöveteket. A közvetlenül fibrómára irányított hőhatás elpárologtatja a bőrnövedéket, de a helyi érzéstelenítés miatt a páciens ebből semmit sem érzékel.

Nagyobb fibrómák esetén az elektrokauter sebészi “szikeként” is használható, így az esetlegesen rosszindulatú daganat tüneteit mutató bőrelváltozások a szövettani vizsgálat követelményeinek is megfelelnek.

Hagyományos sebészi kimetszés lidocain injekcióval

Bőrgyógyászunk a legérzékenyebb területekről (pl. a szemhéjról) szikével vagy ollóval távolítja el a fibrómákat.

A kisebb növedékek kimetszése nem minden esetben igényel helyi érzéstelenítést, nagyobb fibrómák esetén a szakember lidocain tartalmú helyi érzéstelenítőt injektál a bőr alá. Így a páciens a műtét alatt semmilyen kellemetlenséget, a gyógyszer fokozatos kiürülése után pedig maximum enyhe feszülő érzést tapasztal.

Fontos, hogy a páciens minden fájdalommentes fibróma eltávolítás után megfelelően gondozza a területet. A rendszeres fertőtlenítés és a gyors zuhanyzás elősegíti a sebgyógyulást, de a strandolással és a szaunázással érdemes 1-2 hetet várni.

A fibróma helye 6 héten belül teljesen meggyógyul, ezután a páciens bátran végezhet erős izzadással járó sportokat, napozhat és akár szoláriumozhat is.

A Zenon Clinic-nél a fibrómák kezelése akár ebédszünetre is időzíthető.

Jelentkezz be fájdalommentes fibróma eltávolításra!

Bejelentkezek